I går var en ganska så bra dag.

Ja visst var det en bra dag i går. Jag började dagen med att övningsköra in till Katrineholm med pappa. Sen var det då dags att göra den där uppkörningen. Det kändes faktiskt inte lika nervöst som första gången (eh ja, jag har ju provat en gång förut..) Jag fick börja med att göra inre säkerhetskontroll. Höll på att få hjärnsläpp, men fick med allting. Yeah. Sen bar det av. Jag fick backa runt gathörn, vänstersväng på landsvög, vändning, start i backe och massa annat. Och det gick ASBRA! Så nu äntligen har man det där kortet. 

När jag kom hem fick jag köra till NiVå med pappa och bror. Där bjöd pappa oss på mat. han tyckte jag förtjänade det. Han är så rar. Sen åkte han och Arvid iväg till Falun för att få sig lite semester. Jag tog bilen in till Katrineholm för att träffa Amanda. Vi gick ner på stan för att hitta någonstans att äta. Vi gick och gick och till slut kom vi fram till de nybyggda lägenheterna vid stadsparken. "Göran bör här nån stans" sägen hon när vi går förbi, så jag tittar upp lite på balkongerna. "Men är inte det där Göran?" säger jag när jag ser en man i sina bästa år sitta ute på balkongen och ha det bra. Mycket riktigt. Så vi blev inbjudna på husesyn, ananas och nötter. Amanda vågade sig även på den manliga drycken coka cola zero. Mer än två timmar blev vi kvar på balkongen. Det var jätterligt att få prata lite med sin gamla klassförestådare och syo (även om jag aldrig gick till henne). Blev mycket skolsnack, men även vad man ska göra härnäst. 

När vi tyckt att vi stört tillräckligt i deras tisdagsmys fortsatte vi färden för att hitta ett matställe. Det blev kina-takeaway. Sen körde vi (jag!) hem till Amanda för att inta vår kvällsmat. Mycket gott och mycket mysigt. Behövdes verkligen en uppdatering på varandrs liv. Det var ju trots allt tre veckor sen sist. (Å hur ska vi klara hösten?) 

Sen körde jag hem. Gick och la mig som en glad körkortsinnehavare... 

Kommentarer
Postat av: Sofia Lindberg

Grattis gumman till körkortet! Nu har vi verkligen inga ursäkter över att hälsa på varandra! Måste verkligen ses! Och gudars vilket fint och härligt kort! :D Pussar o kramar

2007-08-03 @ 21:26:22
URL: http://trullen.tjejsajten.se
Postat av: Marlene

Kul att du också har skaffat blogg :) Jättefint kort på dig och Amanda!

2007-08-10 @ 22:24:39
URL: http://marlenemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0