Länstrafiken

Alla dessa bussar. Jag blir galen!

I kväll skulle jag in till Amanda på middag. Bussen som går här utifrån är lite sen, men jag tänker att eftersom anslutningen står i busstabellen så borde bussen som ska gå in till katrineholm vänta in min buss. Men icke. Vi kommer in till stationen. Då rullar 730 iväg. jJag springer efter och bussen jag kom dit med tutar på honom. Men han kör iväg. Och vad gör då bussen jag kom till stationen med? Jo han kör också iväg. Trots att jag sagt till den chauffören att jag skulle med bussen till Katrineholm. Så där står jag. Alldeles ensam och övergiven på Vingåkers otroligt spännande busstation. Då är det tur att man har en snäll far som ställer upp. han körde in mig till Amanda och vi fick en mysig kväll till slut. För övrigt så har de dessutom höjt priset på en biljett mellan Vingåker och Katrineholm. Nu kostar det 39 svenska kronor att åka ena hållet. Tack länstrafiken, I love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0